شهر زیبای ترابزون در شمال شرق ترکیه واقع شده است. شهری که به بزرگی استانبول نیست اما به استانبول کوچک معروف است. این شهر از سرسبزترین شهرهای ترکیه محسوب می شود که تمامی پدیده­های طبیعی از جمله دریا، دریاچه، کوهستان، دشت و چشمه را با هم دارد. گویش محلی، غذاهای مخصوص در کنار طبیعت زیبا و آثار تاریخی فراوان ترابزون را به یک شهر گردشگری تبدیل ساخته است.

چگونه بلیط اتوبوس برای ترابزون بخریم؟

با توجه به اینکه ترکیه از شرق با کشورهای ایران هم مرز می باشد، هموطنان زیادی برای سفر به ترکیه از راه زمینی استفاده می کنند. اصولا سفر با اتوبوس نیز کم هزینه­ ترین نوع مسافرت می باشد. در همین راستا نیز سفر 724 سرویس خرید آنلاین بلیت اتوبوس مسیر  تبریز – ترابزون را راه اندازی کرده است. در هر جای کشور و در هر زمانی قصد سفر زمینی به ترابزون را داشتید کافیست به وبسایت سفر 724 سر بزنید و سرویس­های تبریز – ترابزون را پیدا کرده و بلیت خود را بخرید.

چگونه ویزای مسافرتی به ترابزون (ترکیه)  را تهیه کنیم؟

با توجه به توافق موجود میان دولت ایران و ترکیه، اتباع ایرانی جهت ورود به ترکیه و اقامت تا 90 روز نیازی به دریافت ویزا ندارند. چنانچه نیاز داشتید بیشتر از 90 روز در ترکیه حضور داشته باشید باید به مقامات این کشور مراجعه کرده و ویزای بلند مدت درخواست کنید. دقت کنید که هنگام ورود حتما مهر ورود در پاسپورت شما زده شود، در غیر این صورت هنگام خروج از کشور با مشکلات فراوانی روبرو خواهید شد.

مسیر  تبریز تا ترابزون چند کیلومتر است؟

طبق نقشه دو مسیر برای سفر از تبریز به ترابزون وجود دارد که یکی از مسیرها 926 و مسیر دیگر 850 کیلومتر می باشد. مسیر اول تقریبا نزدیک به 13 ساعت و مسیر دوم 11 ساعت طول می کشد.

مسیر ترابزون

چند ساعت از تبریز تا ترابزون طول می کشد؟

اگر ساعت حرکت از تبریز 5 بعد از ظهر باشد، ساعت 9 صبح روز بعد شما در ترابزون خواهید بود.

چه نوع اتوبوس هایی در مسیر تبریز - ترابزون سرویس خواهند داشت؟

اتوبوس هایی که در مسیر زمینی تبریز - ترابزون فعالیت می کنند VIP و از نوع مارال تخت شو می باشند.

در مسیر تبریز – ترابزون چه شهرهایی قرار دارند؟

پس از مرز بازرگان اولین شهری که وارد آن می شوید دوغوبایازیت است. پس از طی 95 کیلومتر به شهر آغری می رسید، سپس از شهرهای حوراسان، پاسینلر، عزیزه، بایبورت، آیدین تپه، سورمنه گذشته و به ترابزون می رسید.

کدام هتل ها در ترابزون ارزان و خوب هستند؟

زورلو گراند هتل (Zorlu Grand Hotel):  جزو هتل­های لوکس ترابزون می باشد که هم از نظر استاندارها و هم از نظر مسافران بهترین هتل ترابزون می باشد. قیمت رزرو یک شب اتاق در این هتل از پانصد و پنجاه هزار تومان شروع می شود. یک هتل پنج ستاره با تمامی امکانات می­باشد که با فرودگاه فقط 10 دقیقه فاصله دارد.

 

زورلو گراند هتل ترابزون

هتل ترابزون یالی پارک (Trabzon Yali Park Hotrl): که قیمت یک شب اتاق در آن از صدوهشتاد هزار تومان شروع می شود از نظر کیفیت خدمات و مناسب بودن قیمت پیشنهاد می شود.

پاناگیا سوئیت هتل (Panagia Suite Hotel): اگر دنبال هتلی لوکس و عالی با قیمت مناسب هستید این هتل به شما پیشنهاد می­گردد. قیمت یک شب رزرو اتاق در این هتل از دویست و پنجاه هزار تومان شروع می شود.

حورون هتل (Horon Hotel): اگر دنبال هتلی خوب و مناسب هستید این هتل به شما پیشنهاد می شود. با شبی صدوچهل هزارتومان می­توانید یک اتاق مناسب رزرو کنید. این هتل در مرکز شهر واقع شده و برای افرادی که دوست دارند اطراف هتل رفت و آمد کنند و قدم بزنند بسیار مناسب می­باشد. حورون هتل نزدک موزه ترابزون قرار دارد و با پیاده روی کمی به قلعه ترابزون می رسید.

هتل های خیلی ارزان و مناسب در ترابزون کدام هتل ها هستند؟

برای مسافرانی که دوست دارند سفری ارزان ولی شیرین را تجربه کنند هتل­ هایی مناسب با قیمت خوب در ترابزون را به آن ها پیشنهاد می­کنیم.

هتل آنیل ترابزون (Anil Hotel Trazbon): با موزه حقی صوفی فاصله خیلی کمی داشته و ده دقیقه تا فرودگاه فاصله دارد. با کمی پیاده روی به موزه ترابزون می­رسید. قیمت رزرو یک شب اتاق در این هتل از نود هزار تومان شروع می شود.

هتل بورجو وی­آی­پی (Burju VIP) : قیمت یک شب رزرو اتاق در هتل از نود و پنج هزار تومان شروع می شود. امکانات رفاهی در این هتل برای آرامش و استراحت بیشتر فراهم شده است. در مرکز شهر قرار داشته و به راحتی به مکان­های دیدنی شهر دسترسی دارد.

جاهای دیدنی و مکان­های تاریخی و گردشگری ترابزون کجاها هستند؟

چنانچه به ترابزون سفر کیده اید به شما توصیه میکنیم حتما به مکان­های زیر سر بزنید.

صومعه سوملا (Sumela monastery): یکی از مکان­های تاریخی که در سفر به ترکیه حتما باید آن را دید، صومعه سوملا می باشد. این صومعه درون غاری قرار دارد که در دل یک کوه نهفته و جویباری زیبا نیز از دل آن میگذرد. غار در ارتفاع 250 متری از کف دره قرار دارد. هرچند برای رسیدن به غار باید مسیر پر پیچ و خمی را پیمود، ولی زمانی­که به آن بالا می رسید با منظره بی­بدیعی روبرو می شوید که قطعا ارزش بالا رفتن از کوه را داشته است. ساخت صومعه سوملا در ترابزرون ترکیه به 368 سال بعد از میلاد بر میگردد.

صومعه سوملا

قصر آتاتورک در ترابزون (Trabzon Ataturk Kosku):  مردم ترکیه ارادت خاصی به آتاتورک دارند و در هر خانه یا مغازه ای مجسمه یا عکس آتاتورک را می­توان دید. قصر آتاتورک نیز در قسمت شمالی ترابزون قرار دارد. مسیر منتهی به قصر اتاتورک ترابزون سربالایی سریبزی است که با گذر از آن نمای شهر را می توان از بالا دید و لذت برد. بنای قصر ۲ طبقه است.در طبقه اول اتاق استراحت، غذاخوری، مهمانی وجود دارد.در یکی از اتاق­های طبقه اول اثر معروفی از فرش ایرانی وجود دارد که باعث افتخار است.

آتاتورک ترابزون

بزتپه (Boztepe): اگر اهل طبیعت و طبیعت گردی هستید حتما باید به بزتپه سری بزنید. بزتپه یک تفرجگاه باصفا است که با تله کابین می توانید مناظر زیبای اطراف را ببینید.

عکس

موزه ترابزون (Trabzon Museum): موزه ترابزون در مرکز شهر واقع شده و تاریخچه زیبایی از منطقه از جمله آثار هنری­ای از دوره بیزانس را به نمایش گذاشته است.

کدام مراکز خرید در ترابزون معروف و مناسب خرید هستند؟

مرکز خرید فروم ترابزون: جالب است بدانید که بزرگ­ترین مرکز خرید کارادنیز در ترابزون قرار دارد. نام این مرکز فروم ترابزون می­باشد که با داشتن مارک­های دیگر کشورها مخصوصا کشور هلند، بزرگ­ترین مرکز تجاری ترابزون می­باشد.

امکانات فراوانی در این مرکز علاوه بر خرید وجود دارد مانند: اینترنت رایگان، سرویس بهداشتی، اتاق کودک، پارکینگ رایگان، امکانات تفریحی، سالن بزرگ بوولینگ، سینما، سالن بیلیارد، شهربازی کودک، کافی شاپ، قهوه خانه سنتی، پیست کارتینگ اتوموبیل­رانی، پیست اسکی، انواع رستوران­ها و فست فود، رستوران­های داخلی و خارجی، مراکز خرید قطعات الکترونیکی، مارک­های لباس داخلی و خارجی، لباس و کیف و کفش مارک.

منطقه بازار ترابزون:  میدان شهر شلوغ ترین و معروف­ترین و مرکزی­ترین قسمت شهر می باشد. بازار ترابزون نیز از خیابان کندوراچیلا شروع شده و تا میدان شهر ادامه دارد. خیابان های باریک این مسیر مغازه های زیادی را در خود جای داده است. دورتادور میدان را کافه ها و مغازه­هایی فراگرفته­اند و تمام خیابان­های منتهی به میدان پر از مراکز خرید، صرافی، داروخانه، بانک و رستوران است. یک شعبه مک دونالد و برگر کینگ نیز نبش خیابان منتهی به میدان قرار دارد.

بازار ترابزون

و در آخر در مورد ترابزون باید اشاره کنیم در طول مسیری ۳۰۰ کیلومتری که از سواحل ترابزون شروع شده و تا روستاهای مناطق کوهستانی ریزه امتداد می باید، به گشت و گذار در زیباترین معابد، مهمانسراها و بازارهای این منطقه بپردازید و از زیبایی­های بی­نظیر و منحصر به فرد این منطقه لذت ببرید. اگر دوست دارید از مکان­های گردشگری و ساحلی ترابزون بیشتر بدانید به صفحه گشت و گذار در سواحل ترابزون حتما سر بزنید.