ایرانیان از دوران دور همراه و همره کربلا بوده و بر سوگ امامشان هم پیمان بوده اند. و زیارت مزار اباعبدالله و حضرت عباس و 72 تن از یاران غیور ان امام را بر خود افتخاری بزرگ می دانستند. بطوریکه در اعصار گذشته و اکنون کربلایی بودن همپای حاجی بودن برایشان عزت خاصی داشته است. در این راستا و در سال های اخیر که پس از سرنگونی حزب منحوس بعث مرزهای عاشقانه کربلا بر شیفتگان حضرتش گشوده شده است ملت ایران هر ساله شیفته تر از سالیان پیش بر زیارت مزار حجتشان شتافته و در این راه با جان و دل عشق خویش را به اثبات رسانده اند. در سالیان گذشته با توجه به اینکه هیچکس انتظار چنین شیفتگی از ملت شیعه را نداشت برنامه ریزی های مفصلی در خصوص سفر به کربلا انجام نیافته بود و زائرین اربعین حسینی به صورت خودجوش نسبت به عزم سفر اقدام میکردند اما با افزایش روز به روز این شیفتگی نیاز به برنامه ریزی و سازماندهی سفر به کربلا از سوی مقامات ایرانی و عراقی احساس شده و امسال سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران اقدام به پیش ثبت نام از زائرین اربعین حسینی نموده است. و در این راستا سیاست گذاری هایی نیز پیش بینی نموده تا رفاه حال زائرین هم از نظر زیارتی و هم از نظر بهداشتی و امنیتی حفظ گردد لذا با قراردادن موقعیت هایی همچون سفر مستقیم هوایی و سفر زمینی با اتوبوس امکان سفر بدون دغدغه را برای زایرین فراهم نماید.

مجموعه سفر 724 در این مسیر معنوی و در راستای ارائه خدمات به هموطنان و زائران اربعیم حسینی بستری فراهم نموده تا عزیزانی که قصد عزیمت به کربلا از طریق زمینی و با استفاده از اتوبوس را نموده اند بدون اتلاف وقت و در کوتاه ترین زمان بلیط اتوبوس خود را به صورت اینترنتی تهیه نمایند. اطلاعاتی نیز در زمینه روش های تهیه بلیط اتوبوس، قیمت بلیط اتوبوس و مرزهای تعیین شده هر شهر به تفکیک با نقشه های موجود در زیر ارائه می گردد.

لازم به ذکر است کهتمامی این اقدامات منوط به ثبت نام زائرین محترم در سامانه حج و زیارت بوده و اخذ ویزا تنها از طریق این سامانه برای زائران مقدور گردیده است. میتوانید برای  اطلاعات بیشتر به راهنمای کامل سفر به کربلا مراجعه فرمایید.

در نهایت تلاش مسئولین و در کنار آن مراکز خدمات مسافرتی و همچنین مجموعه سفر 724 جهت رفاه حال زائرین و استفاده هر چه بیشتر عزیزان از معنویت های اربعین حسینی می باشد.

توضیح موقعیت مرزهای مهران، شلمچه و چذابه و نحوه انتقال زائران به کربلا

مرز مهران

شهر مرزی مهران در منتهی الیه غربی استان ایلام قرار داشته و فاصله آن تا شهر ایلام 85 کیلومتر می باشد. زائرانی که از این شهر وارد عراق می شوند پس از عبور از منطقه زرباطیه و شهر کوچک بدره وارد شهر کوت، نعمانیه، شوملی، دیوانیه و شامیه وارد شهر نجف می شود. فاصله مهران تا کربلا ۲۸۰ کیلومتر، کاظمین۲۸۳، سامرا ۴۴۴ و نجف ۳۰۳ کیلومتر است و علاوه بر نزدیکی، امنیت بسیار بالای این منطقه و مسیرهای این مرز تا شهرهای مذهبی عراق باعث شده زائران بیشتر از مرز مهران در ایام اربعین استفاده کنند.

نقشه مهران تا کربلا

نقشه فوق مسیر مرز مهران تا کربلای معلی را نشان می دهد.

مرز شلمچه

مرز شلمچه منطقه مرزی در غرب خرمشهر و نزدیکترین نقطه مرزی به شهر بصره در کشور عراق می باشد. مرز شلمچه جنوبی ترین مرز زمینی ایران و عراق بوده و فاصله آن تا خرمشهر 15 کیلومتر و تا بصره 20 کیلومتر می باشد. زائرانی که از این مرز وارد عراق می شوند پس از عبور از منطقه شلمچه و تنومه وارد شهر بصره شده و پس از آن به سماوه و نجف می رسند. طول مسیر از شلمچه تا نجف تقریباً 460 کیلومتر می باشد.

نقشه شلمچه تا کربلا

نقشه فوق مسیر مرز شلمچه تا نجف و کربلای معلی را نشان می دهد.

مرز چزابه

مرز چزابه ، که تنگه چزابه در 17 کیلومتری شمال غربی شهر بستان قرار دارد. زائران پس عبور از منطقه چزابه و شیب، مشرح، وارد شهر العماره، سپس شهر فجر و منطقه عفک، دیوانیه، شافعیه، شامیه و پس از بازرسی ابوصخیر وارد شهر نجف می شوند.

نقشه چذابه تا کربلا

نقشه فوق مسیر مرز چزابه تا نجف و کربلای معلی را نشان می دهد.

 

 

 خرید بلیط اتوبوس جهت سفر زمینی از تبریز به مرزهای عراق-کربلا

زائرین اربعین حسینی از تبریز می توانند از دو طریق خطی و دربستی نسبت به عزم سفر به کربلا اقدام کنند.

زائرینی که روش خطی خرید بلیط اتوبوس را ترجیح میدهند جهت سهولت در سفر خود با استفاده از سامانه خرید بلیط اتوبوس اینترنتی سفر724(safar724.com) سرویس تبریز - پایانه شهر مهران به منظور خرید آنلاین بلیط اتوبوس اقدام نموده و پس از ان با عبور از مرز توسط وسایل نقلیه دیگر اقدام به سفر نمایند.

همچنین میتوانند برای تهیه بلیط اتوبوس به صورت دربستی از پایانه تبریز با انعقاد قراردادی نسبت به سفر خود اقدام نموده نموده و تا پایانه مهران عازم شوند. 

قیمت بلیط اتوبوس از تبریز به پایانه شهر مهران از صدهزار تومان شروع می شود. برای آطلاع از تعرفه بلیط های اتوبوس و همچنین تخفیف ها و شرایط ویژه به صفحه لیست قیمت روزانه بلیط اتوبوس مراجعه کرده و قیمت ها را استعلام کنید. 


 خرید بلیط اتوبوس جهت سفر زمینی از بوشهر به مرزهای عراق-کربلا

زائرین اربعین حسینی که قصد عزیمت از بوشهر به کربلای معلی را دارند به دو روش خطی و در بستی جهت سفر با اتوبوس و بصورت زمینی می توانند اقدام کنند. زائرینی که روش خطی خرید بلیط اتوبوس را ترجیح میدهند جهت سهولت در سفر خود با استفاده از سامانه خرید بلیط اتوبوس اینترنتی سفر724(safar724.com) سرویس های مسیر بوشهر – آبادان و بوشهر – خرمشهر به منظور خرید آنلاین بلیط اتوبوس اقدام نموده و پس از ان با عبور از مرز توسط وسایل نقلیه دیگر اقدام به سفر نمایند.

همچنین جهت تهیه بلیط اتوبوس میتوانند به صورت دربستی از پایانه بوشهر با انعقاد قراردادی نسبت به سفر خود اقدام نموده نموده و تا مرز شلمچه عازم شوند. 

قیمت بلیط اتوبوس از بوشهر به آبادان از بیست هزار تومان و از بوشهر به خرمشهر از بیست و دو هزار  تومان شروع می شود. برای اطلاع از تعرفه بلیط های اتوبوس و همچنین تخفیف ها و شرایط ویژه به صفحه لیست قیمت روزانه بلیط اتوبوس مراجعه کرده و قیمت ها را استعلام کنید.

 خرید بلیط اتوبوس جهت سفر زمینی از زاهدان به مرزهای عراق-کربلا

زائرین اربعین حسینی که قصد عزیمت از زاهدان به کربلای معلی را دارند به روش در بستی جهت سفر با اتوبوس می توانند اقدام کنند. در این مسیر تهیه بلیط به صورت خطی مقدور نمی باشدو زائرین گرامی با انعقاد قراردادی در پایانه زاهدان نسبت به سفر خود اقدام نموده و تا مرز مهران عازم شوند. 

 

 خرید بلیط اتوبوس جهت سفر زمینی از مشهد به مرزهای عراق-کربلا

زائرین اربعین حسینی که از مشهد قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند به دو روش خطی و در بستی جهت سفر با اتوبوس و زمینی می توانند اقدام کنند. زائرینی که روش خطی را ترجیح میدهند جهت سهولت در سفر خود با استفاده از سامانه خرید بلیط اتوبوس اینترنتی سفر724 (safar724.com) سرویس های مشهد – چذابه و یا مشهد – شلمچه به منظور خرید آنلاین بلیط اتوبوس اقدام نموده و پس از ان با عبور از مرز توسط وسایل نقلیه دیگر اقدام به سفر نمایند.

همچنین جهت تهیه بلیط اتوبوس میتوانند به صورت دربستی از پایانه مشهد با انعقاد قراردادی نسبت به سفر خود اقدام نموده نموده و تا مرز شلمچه و یا چزابه عازم شوند. تمامی این اقدامات منوط به ثبت نام زائرین محترم در سامانه حج و زیارت بوده و اخذ ویزا تنها از طریق این سامانه برای زائران مقدور گردیده است.

قیمت بلیط اتوبوس از مشهد به چزابه با تخفیف 35 درصدی از چهل و پنج هزار تومان و از مشهد به شلمچه با تخفیف 35 درصدی از چهل و پنج هزار تومان شروع می شود. برای اطلاع از تعرفه بلیط های اتوبوس و همچنین تخفیف ها و شرایط ویژه به صفحه لیست قیمت روزانه بلیط اتوبوس مراجعه کرده و قیمت ها را استعلام کنید.

 

 خرید بلیط اتوبوس جهت سفر زمینی از اردبیل به مرزهای عراق-کربلا

زائرین محترم اربعین که از اردبیل قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند به دو روش خطی و در بستی جهت سفر با اتوبوس و زمینی می توانند اقدام کنند. زائرینی که روش خطی را ترجیح میدهند جهت سهولت در سفر خود سامانه خرید بلیط اتوبوس اینترنتی سفر724 (safar724.com) سرویس اردبیل – پایانه شهر مهران  به منظور خرید بلیط اقدام نموده و پس از ان با عبور از مرز توسط وسایل نقلیه دیگر اقدام به سفر نمایند.

همچنین میتوانند به صورت دربستی از پایانه اردبیل با انعقاد قراردادی نسبت به سفر خود اقدام نموده نموده و تا پایانه مهران عازم شوند. تمامی این اقدامات منوط به ثبت نام زائرین محترم در سامانه حج و زیارت بوده و اخذ ویزا تنها از طریق این سامانه برای زائران مقدور گردیده است.

قیمت بلیط اتوبوس از اردبیل به مهران از نود هزار تومان شروع می شود. برای اطلاع از تعرفه بلیط های اتوبوس و همچنین تخفیف ها و شرایط ویژه به صفحه لیست قیمت روزانه بلیط اتوبوس مراجعه کرده و قیمت ها را استعلام کنید.

 

 خرید بلیط جهت سفر زمینی از کرمانشاه به مرزهای عراق-کربلا

زائرین محترم اربعین که از کرمانشاه قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند به دو روش خطی و در بستی جهت سفر با اتوبوس و زمینی می توانند اقدام کنند. زائرینی که روش خطی را ترجیح میدهند جهت سهولت در سفر خود سامانه خرید بلیط اتوبوس اینترنتی سفر724 (safar724.com) سرویس کرمانشاه – پایانه شهر مهران به منظور خرید بلیط اقدام نموده و پس از ان با عبور از مرز توسط وسایل نقلیه دیگر اقدام به سفر نمایند.

همچنین میتوانند به صورت دربستی از پایانه کرمانشاه با انعقاد قراردادی نسبت به سفر خود اقدام نموده نموده و تا پایانه مهران عازم شوند. 

 

 خرید بلیط اتوبوس جهت سفر زمینی از ارومیه به مرزهای عراق-کربلا

زائرین محترم اربعین که از ارومیه قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند به دو روش خطی و در بستی جهت سفر با اتوبوس و زمینی می توانند اقدام کنند. زائرینی که روش خطی را ترجیح میدهند جهت سهولت در سفر خود سامانه خرید بلیط اتوبوس اینترنتی سفر724 (safar724.com) سرویس ارومیه – پایانه شهر مهرانبه منظور خرید بلیط اقدام نموده و پس از ان با عبور از مرز توسط وسایل نقلیه دیگر اقدام به سفر نمایند.

همچنین میتوانند به صورت دربستی از پایانه ارومیه با انعقاد قراردادی نسبت به سفر خود اقدام نموده نموده و تا پایانه مهران عازم شوند.

قیمت بلیط اتوبوس از ارومیه به مهران از سی هزار تومان شروع می شود. برای اطلاع از تعرفه بلیط های اتوبوس و همچنین تخفیف ها و شرایط ویژه به صفحه لیست قیمت روزانه بلیط اتوبوس مراجعه کرده و قیمت ها را استعلام کنید.

 خرید بلیط اتوبوس جهت سفر زمینی از همدان به مرزهای عراق-کربلا

زائرین محترم اربعین که از همدان قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند به دو روش خطی و در بستی جهت سفر با اتوبوس و زمینی می توانند اقدام کنند. زائرینی که روش خطی را ترجیح میدهند جهت سهولت در سفر خود سامانه خرید بلیط اتوبوس اینترنتی سفر724 (safar724.com) سرویس همدان – پایانه شهر مهران به منظور خرید بلیط اقدام نموده و پس از ان با عبور از مرز توسط وسایل نقلیه دیگر اقدام به سفر نمایند.

همچنین میتوانند به صورت دربستی از پایانه همدان با انعقاد قراردادی نسبت به سفر خود اقدام نموده نموده و تا پایانه مهران عازم شوند.

قیمت بلیط اتوبوس از همدان به مهران از شصت هزار تومان شروع می شود. برای اطلاع از تعرفه بلیط های اتوبوس و همچنین تخفیف ها و شرایط ویژه به صفحه لیست قیمت روزانه بلیط اتوبوس مراجعه کرده و قیمت ها را استعلام کنید.

 خرید بلیط اتوبوس جهت سفر زمینی از قم به مرزهای عراق-کربلا

زائرین محترم اربعین که از قم قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند به دو روش خطی و در بستی جهت سفر با اتوبوس و زمینی می توانند اقدام کنند. زائرینی که روش خطی را ترجیح میدهند جهت سهولت در سفر خود سامانه خرید بلیط اتوبوس اینترنتی سفر724 (safar724.com) سرویس قم – پایانه شهر مهران به منظور خرید بلیط اقدام نموده و پس از ان با عبور از مرز توسط وسایل نقلیه دیگر اقدام به سفر نمایند.

همچنین میتوانند به صورت دربستی از پایانه قم با انعقاد قراردادی نسبت به سفر خود اقدام نموده نموده و تا پایانه مهران عازم شوند.

قیمت بلیط اتوبوس از قم به مهران از چهل هزار تومان شروع می شود. برای اطلاع از تعرفه بلیط های اتوبوس و همچنین تخفیف ها و شرایط ویژه به صفحه لیست قیمت روزانه بلیط اتوبوس مراجعه کرده و قیمت ها را استعلام کنید.

 خرید بلیط اتوبوس جهت سفر زمینی از تهران به مرزهای عراق-کربلا

زائرین محترم اربعین که از تهران قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند به دو روش خطی و در بستی جهت سفر با اتوبوس و زمینی می توانند اقدام کنند. زائرینی که روش خطی را ترجیح میدهند جهت سهولت در سفر خود سامانه خرید بلیط اتوبوس اینترنتی سفر724 (safar724.com) سرویس تهران – پایانه شهر مهرانبه منظور خرید بلیط اقدام نموده و پس از ان با عبور از مرز توسط وسایل نقلیه دیگر اقدام به سفر نمایند.

همچنین میتوانند به صورت دربستی از پایانه تهران با انعقاد قراردادی نسبت به سفر خود اقدام نموده نموده و تا پایانه مهران عازم شوند.

قیمت بلیط اتوبوس از تهران به مهران از سی و هشت هزار تومان شروع می شود. برای اطلاع از تعرفه بلیط های اتوبوس و همچنین تخفیف ها و شرایط ویژه به صفحه لیست قیمت روزانه بلیط اتوبوس مراجعه کرده و قیمت ها را استعلام کنید.

 خرید بلیط اتوبوس جهت سفر زمینی از کرج به مرزهای عراق-کربلا

زائرین محترم اربعین که از کرج قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند به دو روش خطی و در بستی جهت سفر با اتوبوس و زمینی می توانند اقدام کنند. زائرینی که روش خطی را ترجیح میدهند جهت سهولت در سفر خود سامانه خرید بلیط اتوبوس اینترنتی سفر724 (safar724.com) سرویس کرج – پایانه شهر مهران به منظور خرید بلیط اقدام نموده و پس از ان با عبور از مرز توسط وسایل نقلیه دیگر اقدام به سفر نمایند.

همچنین میتوانند به صورت دربستی از پایانه کرج با انعقاد قراردادی نسبت به سفر خود اقدام نموده نموده و تا پایانه مهران عازم شوند.

قیمت بلیط اتوبوس از کرج به مهران از هفتادو شش هزار تومان شروع می شود. برای اطلاع از تعرفه بلیط های اتوبوس و همچنین تخفیف ها و شرایط ویژه به صفحه لیست قیمت روزانه بلیط اتوبوس مراجعه کرده و قیمت ها را استعلام کنید.

 خرید بلیط جهت سفر زمینی از قزوین به مرزهای عراق-کربلا

زائرین محترم اربعین که از قزوین قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند به دو روش خطی و در بستی جهت سفر با اتوبوس و زمینی می توانند اقدام کنند. زائرینی که روش خطی را ترجیح میدهند جهت سهولت در سفر خود سامانه خرید بلیط اتوبوس اینترنتی سفر724 (safar724.com) سرویس قزوین – پایانه شهر مهرانبه منظور خرید بلیط اقدام نموده و پس از ان با عبور از مرز توسط وسایل نقلیه دیگر اقدام به سفر نمایند.

همچنین میتوانند به صورت دربستی از پایانه قزوین با انعقاد قراردادی نسبت به سفر خود اقدام نموده نموده و تا پایانه مهران عازم شوند.

قیمت بلیط اتوبوس از قزوین به مهران از هشتاد هزار تومان شروع می شود. برای اطلاع از تعرفه بلیط های اتوبوس و همچنین تخفیف ها و شرایط ویژه به صفحه لیست قیمت روزانه بلیط اتوبوس مراجعه کرده و قیمت ها را استعلام کنید.

 خرید بلیط اتوبوس جهت سفر زمینی از اراک به مرزهای عراق-کربلا

زائرین محترم اربعین که از اراک قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند به دو روش خطی و در بستی جهت سفر با اتوبوس و زمینی می توانند اقدام کنند. زائرینی که روش خطی را ترجیح میدهند جهت سهولت در سفر خود سامانه خرید بلیط اتوبوس اینترنتی سفر724 (safar724.com) سرویس اراک – پایانه شهر مهرانبه منظور خرید بلیط اقدام نموده و پس از ان با عبور از مرز توسط وسایل نقلیه دیگر اقدام به سفر نمایند.

همچنین میتوانند به صورت دربستی از پایانه اراک با انعقاد قراردادی نسبت به سفر خود اقدام نموده نموده و تا پایانه مهران عازم شوند.

قیمت بلیط اتوبوس از اراک به مهران از شصت هزار تومان شروع می شود. برای اطلاع از تعرفه بلیط های اتوبوس و همچنین تخفیف ها و شرایط ویژه به صفحه لیست قیمت روزانه بلیط اتوبوس مراجعه کرده و قیمت ها را استعلام کنید.

زائرین اربعین حسینی که از شهرهای زنجان، سنندج، کرمانشاه، رشت، ساری، گرگان، خرم آباد، ایلام، بیرجند، بجنورد، یزد، سمنان، شهرکرد، اصفهان، اهواز، شیراز، یاسوج، زاهدان، کرمان، اصفهان، اهواز و بندرعباس قصد عزیمت به کربلای معلی دارند می توانند با مراجعه به پایانه های شهر خودشان و  با انعقاد قراردادی نسبت به سفر خود اقدام نموده نموده و تا پایانه مرزهای مربوطه عازم شوند. تمامی این اقدامات منوط به ثبت نام زائرین محترم در سامانه حج و زیارت بوده و اخذ ویزا تنها از طریق این سامانه برای زائران مقدور گردیده است.