ایروان مهمترین شهر کشور ارمنستان و پایتخت این کشور می باشد که از نظر زمانی نیم ساعت از تهران جلوتر است. ایروان به خاطر جاذبه‌های طبیعی زیبایش و تلاشی که در توسعه‌ی گردشگری آن صورت گرفته، شهری تماشایی در میان کشورهای همسایه است. ایروان آب و هوایی کوهستانی با رطوبت پایین و تابستان‌های گرم و زمستان‌های خیلی سرد دارد. بهترین زمان سفر، از اردیبهشت تا پایان تابستان است؛ مگر این‌که به هوای اسکی قصد سفر داشته باشید که از ابتدای زمستان تا اواخر فروردین امکانش وجود دارد. در ادامه به ارائه اطلاعاتی کاربردی در خصوص شهر ایروان خواهیم پرداخت.

 

چگونه بلیط اتوبوس برای ایروان بخریم؟

سفر به ارمنستان با اتوبوس شاید راحت ترین راه باشد که بلیط آن را می توانید به صورت آنلاین و اینترنتی از سامانه سفر724 تهیه کنید. سرویس های مسیر تهران – ایروان از شرکت های مسافربری معتبر در این سامانه موجود می باشد و شما به آسانی می توانید با یک جستجوی ساده بلیط مورد نظرتان را از سایت پیدا کرده و خریداری نمائید.

چگونه ویزای توریستی ایروان را تهیه کنیم؟

ویزای توریستی ارمنستان در مرز و یا در فرودگاه صادر می شود و هزینه ویزای 21 روزه ارمنستان، 10 دلار است. فقط کافی است فرم مربوطه را پر کرده و هزینه 10 دلار را پرداخت نمایید تا ویزای ورود به ارمنستان همان موقع برای شما صادر گردد.

مسیر  تهران تا ایروان چند ساعت است؟

از تهران تا ایروان پایتخت ارمنستان با اتوبوس حدود 22 ساعت راه است. فاصله تهران تا جلفا (مرز ایران و ارمنستان) 796 کیلومتر و فاصله تهران تا شهر ایروان 1148 کیلومتر می باشد.

در مسیر تهران – ایروان چه شهرهایی قرار دارند؟

اتوبوس تهران – ایروان پس ار عبور از شهر تبریز به جلفا می رسد. جلفا مرز ایران و ارمنستان می باشد. پس از جلفا شهر سیه رود و پس از آن نوردوز قرار دارد. نوردوز آخرین شهر ایران در مرز ارمنستان است. شهرهای مهم ارمنستان که تا ایروان سر راه شما قرار خواهند گرفت عبارتند از: مغری، کاپان، گوریس.

در شهر ایروان (پایتخت ارمنستان) از کجاها دیدن کنیم؟

میدان جمهوری

هر کسی که به شهر ایروان سفر می کند، مطمئنا از میدان جمهوری بازدید خواهد کرد،زیرا میدان جمهوری، زیباترین میدان در مرکز شهر ایروان می باشد. فواره های میدان جمهوری ایروان، رقص آب دارند که تماشای آن بسیار لذت بخش استمیدان جمهوری، نقطه مرکزی شهر ایروان بوده که از آنجا به راحتی می توانید به سایر قسمت های شهر سفر کنید. در میدان جمهوری، چندین هتل معروف، گالری و موزه های ملی و ساختمان های اداری وجود دارند. ساختمان های این میدان با سنگ های ارمنی به رنگ سرخ ساخته شده اند که بسیار زیبا می باشند. رفتن به میدان جمهوری ایروان در شب بسیار لذت بخش بوده و توصیه می گردد.

 

بنای یادبود نسل کشی ارامنه

این بنا به احترام یادبود نسل کشی ارامنه در 100 سال اخیر ساخته شده است. البته این بنا، جهت بازسازی در حال حاضر دایر نمی باشد ولی ارزش آن را دارد که از بنای یادبود نسل کشی ارامنه بازدید نمایید. موزه این بنا در حال آماده سازی برای یادبود صدمین سالگرد قتل عام ارامنه می باشد.

قلعه اربونی

پس از بازدید از موزه در پایین قلعه اربونی، می توانید بالا رفته و دیواره های هنوز به جای مانده از قلعه اربونی را مشاهده کنید. در بالای قلعه اربونی می توانید دید کاملی به شهر ایروان داشته باشیدقلعه اربونی در ارتفاع 1017 متری شهر ایروان و در سال 782 قبل از میلاد ساخته شده است که در حال حاضر چیز زیادی از آن به جز چند دیواره باقی نمانده است. با بازدید از قلعه اربونی هم  تاریخ شهر ایروان را با مشاهده دیوارهای شگفت انگیز آن مرور خواهید کرد و هم دید خوبی به شهر ایروان و کوه های آرارات خواهید داشت.

خانه اپرا

خانه اپرا، نقطه تحول قسمت شمالی شهر است که به وسیله پارک‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مراکز خرید محصور شده. این ساختمان دارای دو تالار بزرگ است: یکی تالار کنسرت آرام خاچاطوریان و دیگری تالار باله و اپرای ملی. این ساختمان در سال ٢٠٠٣ یک بازسازی کلی شد.

 

مرکز تجارت پلازا الیت

مرکز تجارت پلازا الیت بلندترین ساختمان در مرکز شهر ایروان می باشد که در بالای آن، دید 360 درجه به پایتخت ارمنستان خواهید داشت.

کلیسای جامع سورپ گریگور لوسارویچ

این کلیسا، اولین کلیسای مدرن ارمنستان است که به مناسبت جشن گرفتن هزار و هفتصدمین سال مسیحیت در ارمنستان ساخته و در سال ٢٠٠١ هم وقف شد. در پایین پله‌های آن، مجسمه‌ای از زوراوار آندرانیک قرار گرفته که فرمانده‌ی ارتشی بود که در ماه می ‌١٩١٨ توانست ارتش ترکیه را شکست دهد.

 

جهت تهیه بلیط اتوبوس از معتبرترین شرکت های مسافربری ایران، به سامانه سفر724 مراجعه کنید، با یک جستجوی ساده بلیط اتوبوس مورد نظرتان از تهران به ایروان را انتخاب و در کم تر از 10 دقیقه رزرو و یا خریداری نمایید.

Safar724.com